Facebook

2013-08-28

Vecka 15 - Dag 103

Kvitto? Ja, tack! 

 Idag var det då dags för min 15 veckors uppföljning och samtal. Detta i syfte att vara förberedd på det som komma skall från vecka 16 och framåt, då ska jag nämligen börja äta riktiga måltider även till frukost. 

Men vi börjar från början. Idag ställde jag klockan på 07:00 eftersom att jag ville hinna träna innan dagens samtal. Min plan inatt vid 01:00 innan jag somnade var att vara på Itrim vid 08:00. Så jag ställde väckarklockan på mobilen, placerade den i köket och därefter somnade jag in.

Vid klockan 07:00 ringer mycket riktigt klockan. Jag går upp, ut till köket. Hämtar mobilen, går tillbaka till sängen och tycker att täcket är såååå hiiimla sköööönt!

Klockan 07:45 inser jag att jag ligger och sover med mobilen i handen. Det måste jag sluta upp med. På Itrim var jag vid 08:45 ungefär och mitt samtal skulle börja vid 09:30. När jag kom in på Itrim så mötte jag Isabelle, hon är dagens hjälte! Jag bitter, grinig och allmänt trött på allt möter glada Isabelle som spelar bra musik i cirkeln. Captain Jack spelades och jag nämnde att jag tyckte att hon skulle köra den på repeat hela mitt pass!

Men väl inne i cirkeln hade jag bestämt mig för att köra ett tufft pass. Alltså börja på blått sen grönt och sen gul/rött. Musiken var verkligen bra träningsmusik idag och jag blev bara så glad av allt! Det behövde jag verkligen. Väl inne på varv tre i cirkeln låg min puls på 180-190 ungefär. Flås och stön för fulla muggar och pressar till max. Vad gör Isabelle då, jo hon slår igång Captain Jack låten igen. Vilket leende som lös upp hela ansiktet, dagens hjälte var alltså ordet! Små saker som en sån löjlig grej kan verkligen förändra andra människors dagar!

Sen var det in till Frida och prata mat, vanor och sånt. Vägde in mig idag och vikten är nu 105,3 vilket förvånade mig rätt mycket! Men nu kör vi på den vikten fram till måndagens gruppträff så får vi se vad som händer då!

Efter dagens samtal fick jag verkligen en omstart som jag behövde. Nu måste jag hitta rutiner som fungerar i långa loppet. Let's go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar